Vindbaarheid in Google
Het bouwen van een mooie website is 1 – maar het vindbaar maken van je website is natuurlijk nog veel belangrijker.
Hoe pak je dit nou aan?
Allereerst heel belangrijk dat je de basis helder hebt:
- Wie is mijn doelgroep, wat is hun behoefte en hoe ga ik die behoefte vervullen?
- Hoe groot is de behoefte (markt) en wie zijn mijn concurrenten?
- Waarom kopen mensen bij mij en niet bij mijn concurrent(en)? Wat belooft de concurrent en wat beloof ik? Prijs, kwaliteit, service (levertijd, bezorgkosten etc.)
OK – je hebt een idee wie je concurrenten zijn. Hoe heb je hen eigenlijk gevonden? Ben je gewoon gaan Googlen?
Dat is een manier – maar niet de meest betrouwbare. De kans is namelijk groot dat er andere aanbieders zijn die net als jij pas recent een website hebben die nog niet of nog niet zo goed gevonden wordt. Of misschien zijn er concurrenten die hetzelfde aanbieden maar onder een andere naam…
Welcome to the jungle!
Om inzichtelijk te krijgen welke concurrenten er actief zijn op het internet moet je eigenlijk over een goede software beschikken. Er zijn verschillende programma’s beschikbaar, maar die zijn over het algemeen niet goedkoop en bovendien niet heel eenvoudig te bedienen.
Waarom is die software zo belangrijk?
Als je weet (of denkt te weten) welke zoekwoorden mensen gebruiken in Google om jouw product of dienst te kunnen vinden, dan kan de software jou belangrijke inzichten verstrekken:
- Hoe vaak wordt het zoekwoord in Google gebruikt (een gemiddelde per maand)
- Welke websites (concurrenten) staan met dit zoekwoord hoog in de Google ranking
- Hoe dominant is de concurrentie? Zijn ze eenvoudig van hoge posities te verdringen en wat moet je hiervoor doen?
- Welke alternatieve zoekwoorden worden in relatie tot jouw product of dienst vaak gebruikt
De software geeft je dus een idee hoe groot de vraag op het internet is naar jouw product of dienst en je weet nu ook welke websites je als concurrent kunt beschouwen.
Als je nog moet beginnen met het optuigen van een website dan is het erg verstandig om te kijken naar je concurrenten. Ontdek wat zij wel en niet goed doen en hoe jij het anders of beter kunt aanbieden. Je wilt je immers onderscheiden.
Een goed begin is het halve werk
ASV Webdesign werkt nauw samen met professionals die je uitstekend kunnen helpen met het inrichten van je website. Zij kunnen inzichtelijk maken hoe de markt in elkaar steekt en waar voor jou de grootste kansen liggen om de online strijd te winnen van je concurrenten. Zij kunnen je vertellen welke content (foto’s en teksten) belangrijk is voor een goede vindbaarheid en als je wilt kunnen ze zelfs de teksten voor je gaan schrijven! Daarnaast bieden ze je alle ondersteuning bij het opzetten van advertentie-campagnes in Google, BING, Facebook, Instagram, Marktplaats etc.
Nieuwsgierig naar de kosten?